עלייה במספר המשפחות נזקקות באלעד

כך עולה מנתונים שהוצגו בכינוס חירום של רבני וגבאי “מפעל החסד” – קופת הצדקה המרכזית של אלעד, שנערך בראשות המרא דאתרא הגר”מ מלכא

עוד בטרם הספיקו לסכם את מגבית פורים שערכו ושזכתה להדים רבים, וכבר הזעיקו גבאי “מפעל החסד” – קופת הצדקה המרכזית של אלעד, את רבני הקופה לפגישת חירום בלשכת המרא דאתרא, הגאון רבי מרדכי מלכא שליט”א, העומד בראש הארגון.

ישיבת החירום כונסה לאור המצב המדאיג והקשה המסתמן בתקופה האחרונה, ולפיו, עוד משפחות רבות נקלעו שלא מרצונן לסחרחורת כלכלית, לאור המצב הכללי במשק, וגם הן ייאלצו להיעזר בכספי צדקה ובסלי “קמח דפסחא”.

מזה שנים רבות, שמבצע פסח של “מפעל החסד” כבר הפך לשם דבר ומאות משפחות הנמצאות במצוקה כלכלית, יודעות ומכירות את הכתובת משם מגיעה הישועה כל השנה ובפרט בערב פסח. מאות סלי מזן ותווי קנייה מחולקים למשפחות שהגיע אודותם מידע ע”י רבני הקהילות ומכרים שפנו לארגון. ועדת הרבנים הציבה קריטריונים ברורים, וכל מי שזכאי, מקבל סיוע מוגבר בתקופה זו של ערב החג.

את כינוס החירום פתח המרא דאתרא ונשיא “מפעל החסד” הגר”מ מלכא, שתחילה שיבח את פעילותם המבורכת של גבאי הצדקה, שפועלים במסירות וביעילות, כשרוב הפעילות נעשית בצורת מתן בסתר כפשוטו, כדי שלא לבייש את המקבלים. “בעת קשה כזו לכלל ישראל, כשאנחנו שומעים כל יום על צרות וגזירות ואסונות, אין לי ספק שזכות הצדקה של “מפעל החסד”, מסייעת להינצל מהגזירות הקשות”, אמר הגר”מ מלכא.

כשהוצגו הנתונים הקשים הורה המרא דאתרא להוסיף מאות סלי מזון ולהגמיש את הקריטריונים, כדי שכל מי שמזדקק וגם כך כבר קשה לו, לא יצטרך להתרוצץ יותר מדי ויידע כי משפחתו תוכל לקבל סיוע. כשטענו גבאי הקופה שהם לא יודעים מהיכן יגייסו את התקציב הגדול הנדרש לכך, השיב המרא דאתרא, כי ראשית יש לצאת לדרך ובעז”ה ציבור התושבים יירתם ויסייע, כפי שעושה בכל ימות השנה וכפי שעשה במגבית פורים האחרונה.

גבאי קופת הצדקה “מפעל החסד” מסרו, כי ניתן להעביר תרומות לרבנים המקבלים, או במוקד הצדקה המרכזי במס’: 03-509-8888.