מחנך שהגיע לכל ילד וילד – הוא מחנך מוצלח

סיור מקיף של צמרת משרד החינוך בראשות המפקחת הגב’ שרה פנחסי, נערך בגני “אור המלך” * האורחות עקבו מקרוב אחר הפעילות והביעו את התפעלותן מהרמה הפדגוגית המקצועית

גני הילדים של רשת “אור המלך” זכו לביקור מיוחד במינו. משלחת בראשות מפקחת משרד החינוך, הגב’ שרה פנחסי ועוד תריסר מדריכות פדגוגיות, הגיעו לאלעד לסיור נרחב ומקיף בגני “אור המלך” במהלכו סקרו את היוזמות החינוכיות והלימודיות בגני הילדים.

הסיור החל בשמונה בבוקר והאורחות הגיעו לגני הבנות של “פרי תואר” ו”דרך המלך” ולאחר מכן לגני הבנים, כשבכל גן הן צפו במהלך אחר. בין השאר נכחו בפעילות הגן המוזיקלי, בחצר הפעילה, ובלימודי המדעים המועברים לילדי הגנים במסגרת היוזמות הלימודיות. לאחר הסיור התכנסו כולן למפגש מסכם סביב שולחנות ערוכים עם צוות הגנים.

הרבנית אסתר מלכה שליוותה את הסיור מתחילתו ועד תומו, נשאה דברים על חשיבות ההשקעה בחינוך. “ישנם מחנכים החושבים שאם הצליחו עם שמונים אחוזים מילדי הכיתה, הם נחשבים למחנכים מוצלחים, אולם ההצלחה הגדולה היא דווקא להגיע לעשרים האחוזים שצריך להתאמץ יותר ולהשקיע למענם. לאותם ילדים שלא הכל הולך להם בקלות. מחנך שזוכה להגיע לכל ילד וילד – הוא מחנך מוצלח”.

המפקחת מטעם משרד החינוך, הגב’ שרה פנחסי, לא הסתירה את התפעלותה מחוויית הסיור. “הרמה גבוהה של הגנים וההשקעה העצומה של אנשי הצוות בכל ילד וילד, ניכרת בשטח”, אמרה פנחסי והוסיפה: “שיתוף הפעולה שנעשה בין משרד החינוך לרשת “אור המלך”, תורם רבות להתפתחות הבלתי פוסקת, וזאת הודות לצוות ההנהלה והגננות ששמחות לשפר ולייעל את הגנים למרות הקשיים הכרוכים בשינויים, וחדורות מוטיבציה ללמוד ולהשתלם למען הילדים”.

בהתייחסה לרמה המקצועית והפדגוגית של הגנים אותם היא מלווה מזה תקופה ארוכה, אמרה הגב’ פנחסי: “כולנו התפעלנו מהרמה הדידקטית והמקצועית, ממגוון המשחקים העשיר ואביזרי הלמידה, ובעיקר מהתוצאות בשטח הניכרות על ילדי הגנים”.

הגב’ תרצה צרפתי, מפקחת הגנים ב”אור המלך” דיברה על העמל והתוצאות לעתיד. “עמל החינוך איננו קל, מה גם שלא תמיד התוצאות נכרות מיד. אלא שאין ספק שהתוצאות יראו בעתיד”. הגב’ צרפתי המשילה את ההשקעה בחינוך לצמח הבמבוק. “זורעים אותו באדמה ומרגע זה משקים ומדשנים אותו במשך חמש שנים בלי לראות תוצאות ולפתע, לאחר חמש שנים מגיח הצמח ובתוך שישה שבועות הוא צומח לגובה רב. חמש שנים של עמל, דישון, סבלנות והשקיה והטיפול – הם אלו שגרמו לכך שיצמח. הגננות היקרות שמשקות ומדשנות, יש להן חלק בצמיחה של כל ילד וילד”, סיכמה הגב’ תרצה צרפתי, שהודתה לנציגות משרד החינוך ולעומדת בראשן, המפקחת הגב’ שרה פנחסי.

באירוע המסכם הוצגה מצגת מהווי הגנים במהלך השנה וכן חולקה חוברת מיוחדת “שעת חינוך”, ובה תיאור כתוב ומצולם מהפעילות בגני “אור המלך”.