חובה על האברכים לצאת לפעילויות קירוב

כך אמר המרא דאתרא הגר”מ מלכא במעמד סוף הזמן לאברכי הכוללים הספרדיים בעיר

לאור בקשת ראשי הכוללים בעיר, נערך כנס סוף זמן חורף לאברכי הכוללים הספרדיים בעיר. הכנס התורני נועד לחיזוק והתעוררות, לאור המצב הקשה בו אנו שרויים, בהילקח מאיתנו בזה אחר זה גדולי הדור מכל קצוות היהדות.
בכנס, שנערך במוסדות הרש”ש, השתתפו למעלה ממאתיים אברכים, שגדשו את האולם עד אפס מקום. נשיא איגוד הכוללים באלעד, המרא דאתרא הגאון רבי מרדכי מלכא שליט”א, דיבר בכינוס על גדולי הדור שהסתלקו לאחרונה ודיבר על דור שהולך ונעלם לצערנו הרב, שרידים לדור דעה ועמד בדבריו על כך שחובה לקחת את הדברים כאות משמים להתחזק. “בעוונותינו הרבים, גדולי ישראל הולכים מאתנו, ותפקידנו כעת הוא להתחזק בקבלת עול מההנהגה הרוחנית ולשמוע בקול חכמים ולחזק אחרים”, אמר המרא דאתרא ונתן כדוגמא את הבעייתיות במכירות חמץ ובעוד דברי הלכה מהותיים, שבאין יד מכוונת, השוליים תופסים את המושכות.

“דווקא האברכים, הבקיאים בהלכות, וחיים סביב ההלכה לאורך כל שעות היממה, נחבאים אל הכלים. אולם השעה הזו היא עת לעשות. חובה על ציבור האברכים בני התורה לצאת לפעילויות קירוב, לתת שיעורים כדי לעורר את העם הצמא לדבר הלכה”, אמר הרב.

הגר”מ דיבר גם בכאב על גודל ההוצאות של משפחות ברוכות ילדים, לקראת חג הפסח. “צרכי עמך מרובים”, אמר המרא דאתרא והזכיר את פעילות “מפעל החסד” ומגבית קמחא דפסחא, שאמורה לתת מענה לעניי העיר, שזקוקים כעת, יותר מכל זמן אחר, לחיזוק והירתמות הציבור.