ברכה והצלח”ה

כמדי שנה בתקופת חודש אדר, קיימו בת”ת “דרך המלך” אירוע רב רושם להורים ולתלמידי הת”ת * והפעם בסימן סיכום מבצע ‘הצלח”ה’ שסחף את ילדי הת”ת במשך תקופת החורף ונחל הצלחה מדהימה

במעמד נשיא מוסדות “אור המלך” המרא דאתרא הגאון רבי מרדכי מלכה שליט”א, מנכ”ל רשת מעיין החינוך התורני הרב יואב בן צור, ראש העיר אלעד הרב יצחק עידן ואורחים חשובים נוספים, התקיים האירוע השנתי להורי ותלמידי ת”ת “דרך המלך”. האירוע, שהתקיים באולם האירועים העירוני, נועד לסכם זמן חורף רווי משימות מאתגרות במסגרת מבצע הצלח”ה, ובאווירת שמחה מרוממת של חודש אדר.

מבצע החורף כלל משימות מיוחדות שהקיפו למעשה את כלל המידות הטובות והדרכים להתעלות רוחנית ולימודית. הצלח”ה ראשי תיבות של: הגעה בזמן ציות לרבנים למידה חברות טובה ו-הליכות. לאורך כל התקופה התמסרו ילדי ת”ת “דרך המלך” למבצע, כשכל ילד יודע שהוא יכול לזכות על ידי השקעה ועמל. לאחר כל שיעור קיבלו הילדים שעמדו ביעדי המבצע שטר מיוחד, עמו יכלו לרכוש ב’חנות’ המיוחדת שנפתחה אחת לשבוע בת”ת והכילה פרסים ומתנות. האתגר, והאפשרות לקצירת התוצאות באופן מידי הגבירו אצל ילדי הת”ת את המוטיבציה להמשיך ולעמוד במבצע, ולהשתפר בדרוש שיפור. הילדים אף צברו ‘שקלים’ לצורך יריד הפורים שהתקיים ביום שלישי ערב פורים בת”ת, במסגרתו נהנו הילדים ממגוון פעילויות היריד על פי השטרות שאגרו במבצע.

האירוע במוצ”ש סימל למעשה את פסגת המבצע, שם הכריז מנהל הת”ת הרב ישי יזדי, שלאור ההצלחה, המבצע יימשך עד פסח. הכרזה שהתקבלה בתשואות רמות מצד התלמידים ששמחו על האפשרות להמשיך.

בחלקו העיוני של הערב, התקיים שלב ג’ של מבחן מסכם בהלכות פורים. כפי שכבר יודעים כולם, בת”ת “דרך המלך” שמים בראש מעיינם את עידוד הלמידה דווקא ולא את טיפוח המצוינות. כך שהתחרות התקיימה בין הכיתות ולא בין תלמידים. הורים רבים דיווח בסיפוק שהשיטה גרמה לילדיהם ללמוד ולהשקיע. הם לא התייאשו, ולא ציפו שחבריהם “עם הראשים הטובים יותר” יעשו את המלאכה. לכל ילד וילד היה עניין להגיע להישג גבוה למען כל הכיתה ואף אחד לא זלזל ביכולת שלו. דבר שתרם לתחושת שוויוניות בין כל התלמידים בכיתה. לשלב הסופי הגיעו 7 כיתות מתוך 23 כיתות הת”ת. כשהכיתות שעלו לשלב הגמר הגיעו למאה אחוז בממוצע. כל אחד נתן את המקסימום. בשלב הגמר עלו לבמה שבעת הנציגים לאחר שעלו בגורל והשיבו בכתב לשאלות הסיכום שקבלו. הכרזה על סיום המבצע.

במקום הראשון זכתה במרב הנקודות כיתה ז’1, וזיכתה את הכיתה ב-1000 ₪. במקום השני זכתה כיתה ז’2 והכניסה לקופת הכיתה 500 ₪. שאר הכיתות זכו במקום שלישי ובסכום של 200 ₪. הזכייה מועברת למלמד, והוא אמור לקבל החלטה בסופו של דבר האם הזכייה תלך לטיול מיוחד, לפרסים ועוד.

מנכ”ל רשת מעיין החינוך התורני הרב יואב בן צור, נשא דברים בנושא חשיבות השמחה, שמצביעה על אמונה אמיתית בה’. הרב בן צור מיקם את תלמוד תורה “דרך המלך” בראש תלמודי התורה המוצלחים ביותר. הוא שיבח את ההנהלה והצוות החינוכי ואמר לילדי החמד: “זכיתם ב”ה ללמוד במקום מצליח מאוד ששמו הטוב הולך לפניו בכל הארץ”.

ראש העיר, הרב יצחק עידן ציין בדבריו את העובדה, שכל משלחת שמגיעה לעירייה הוא מביא לבקר בת”ת, כך גם משלחות מהארץ ומהעולם, וזאת כיוון שהוא רואה בת”ת “דרך המלך” סמל ודוגמא למוסד חינוכי למופת. “ת”ת “דרך המלך” זכה, ויש לו ב”ה תלמידים נפלאים, צוות נפלא ובראשם המנהל המיוחד במינו הרב יזדי, שמצעיד את הת”ת מעלה מעלה”, אמר ראש העיר.

נציג ההורים, הרב אביחי קרני, מנהל ת”ת ‘רמב”ם’ של החינוך העצמאי ברמת השרון, בירך בשם ההורים. הוא אמר בדבריו, שאינו דומה מי שמתפעל מעשירות וגדל בבית עשיר, למי שלא גדל בבית עשיר. כך הוא, שלמעשה חי בתחום החינוכי, יודע מה זה אתגר של מוסד חינוכי וכשהוא רואה את העשייה העשירה כאן, הוא מתפעל הרבה יותר, מהעשייה הברוכה.

המרא דאתרא הגר”מ מלכה שליט”א התייחס בדבריו לחשיבות המבצע המחזק. “המילה בהצלח”ה היא בגימטרייא 138, כך גם המילה ‘לקח’. ‘כי לקח טוב נתתי לכם תורתי על תעזובו…’ – מי שמצליח במבצע, לוקח לקח ב”תורתי על תעזובו”. הגר”מ מלכה הזכיר את הגזרות הקשות על החינוך התורני בארץ, ובירך שחודש אדר זהו זמן טוב שהכל יתהפך לטובה.

בחלק האומנותי של הערב הועלתה ע”י התלמידים ההצגה המשעשעת “שלוש נקמות”, המספרת על הפריץ שהתעלל ביהודי עד לסופו המר של הפריץ. ההצגה, הופקה על ידי הר’ יניב מאירי ברוך הכישרונות, שהופקד על החלק האומנותי ואף הנחה את האירוע. ההצגה הייתה כולה באווירה פורימית, באה לסמל ולהדגיש את משמעות “ונהפוך הוא”. והתאימה אף לרוח הימים האלו. גם כשנרדפים עד מאוד, מגלה העם היהודי תעצומות נפש, והקב”ה הופך את הגלגל כך, ש”אשר ישלטו היהודים בשונאיהם”.

הנהלת הת”ת ניצלה את האירוע כדי להוקיר שלושה מאנשי הצוות של הת”ת שקבלו בערב תעודות הערכה מהמרא דאתרא ונשיא המוסדות הגר”מ מלכה. שלושת אנשי הצוות יצרו שינוי מהותי, כל אחד בתחום עליו היה מופקד.

היועץ החינוכי הרב חנוך רייך בתחום הייעוץ. המפקח על מקצועות הקודש הרב יצחק סוויסה והר’ משה לוגאסי מתחום המשק, אשר כל אחד בתחום שלו מינף, והצליח להביא לתוצאות מדהימות.