אבן היסוד לעולמם התורני של הילדים

שעות של קורת רוח והתרגשות חוו הורי תלמידי כיתות א’ בת”ת “פרי תואר” במעמד מסיבת החומש לילדיהם * במרכז האירוע הציגו הילדים את מעמד קבלת התורה ולאחר מכן התקיים ריקוד ה”תורה טאנץ”

אין מעמד מרגש יותר מאשר לראות את צעירי הצאן, דור העתיד של עולם התורה, כאשר הם זוכים לקבל בהתרגשות את התורה, כשמפניהם נשקפים הזוך והטוהר… כזה היה מעמד מסיבת החומש לילדי כיתות א’ בתלמוד תורה “פרי תואר” שע”י מוסדות “אור המלך” באלעד, שבנשיאות המרא דאתרא הגאון רבי מרדכי מלכא שליט”א.

את מסיבת החומש שנערכה באולם שרת בפתח תקווה בהשתתפות הילדים, ההורים והסבים, פתח מנהל הת”ת הרב אפרים אורשלימי, שהגדיר את האירוע כעין מעמד קבלת התורה אישית לכל ילד וילד. “היום מקבלים הילדים היקרים את אבן היסוד, את החומש שילווה אותם לכל חייהם, ועליו יוסיפו נדבך על נדבך ויבנו את עולמם התורני והרוחני”, אמר המנהל הרב אורשלימי שאיחל לתלמידיו, שההתרגשות והשמחה שהם חווים במעמד, ילוו אותם לכל חייהם ושטעם התורה יהיה ערב בפיהם תמיד.

המנהל הודה למלמדים המסורים של כיתות א’, הר”ר ע. מימון והר”ר ר. דניאל, אשר במסירות ובצורה מעוררת התפעלות, משרישים בתלמידים הצעירים את יסודות התורה והאמונה.
לאחר דברי המנהל עלו חתני השמחה לבמה והציגו בפני הנוכחים מצגת מקצועית ומרתקת בה תיארו את מעמד קבלת התורה, החל מריב ההרים ובחירת הר סיני כמקום עליו תינתן התורה, כשהם משלבים שירים מיוחדים שהופקו לרגל האירוע. הילדים היו לבושים בתלבושת שהותאמה לסיפור הדברים.

במשך כשעה וחצי ריגשו הילדים את כל הנוכחים וגרמו להם לדמעות התרגשות, שמחה ואושר. בסיום ההצגה עלו ההורים נרגשים לבמה ואמרו יחד עם ילדיהם את ברכת “המלאך הגואל אותי…” ולאחר מכן נערך ריקוד ה”תורה טאנץ” כאשר הבנים נישאים על כתפי האבות ויחד רקדו לכבודה של תורה.

את המשא המרכזי נשא המרא דאתרא ונשיא המוסדות הגאון רבי מרדכי מלכה שליט”א, שביאר בהרחבה את מהות מסיבת החומש וחשיבות הרושם החינוכי שהאירוע מותיר בנפשם של הילדים. הגר”מ מלכא שיבח את מנהל הת”ת הרב אורשלימי והצוות החינוכי, על ההשקעה והמסירות שפירותיהם ניכרים היטב על הילדים, ואיחל להורים שיזכו לשאוף מלא חופניים נחת דקדושה מילדיהם היקרים. בסיום דבריו העניק המרא דאתרא לכל ילד באופן אישי את החומש הראשון שלו, בצירוף שי.

ההורים יצאו מהמעמד כשהם נרגשים ומאושרים ומלאי תשבחות ותודות למנהל הת”ת ולמלמדים על עבודת הקודש הנעשית על ידם וכן על האירוע שאורגן בצורה מופתית ייחודית ומקורית, וההשקעה הרבה ניכרה היטב לכל אורכו.