מפעל החסד

קופת הצדקה המרכזית של אלעד

“מפעל החסד”, ארגון החסד הראשון שהוקם באלעד, נוסד ע”י המרא דאתרא באלעד – הגאון רבי מרדכי מלכא שליט”א, שכרב העיר הפך לכתובת ואוזן קשבת לפניותיהם של המשפחות הנזקקות.

זמן קצר חלף עד ש”מפעל החסד” הפך לארגון הגדול בעיר המסייע לנזקקים בתחומים שונים, רבים ומגוונים. החל מסלי מזון, תמיכה כלכלית, הלוואות וכלה במכירות מוזלות וייעוץ משפטי ומקצועי חינם.
לצד התמיכה והצדקה, אנשי “מפעל החסד” מלווים בעת הצורך את המשפחות בגיבוש תוכנית כלכלית ליציאה מהמשבר ורכישת עצמאות כלכלית.

לצערנו המצב הכלכלי לא פשוט ובפרט בשנים האחרונות ואל קופת “מפעל החסד” מגיעים מקרים קשים וכואבים, בהם גם כאלה של משפחות המוגדרות “מעמד הביניים”, שהמצב הקשה הפך אותם לנזקקים בעל כרחם.

כיום הפך “מפעל החסד” לכתובת המרכזית בעיר אלעד עבור משפחות נזקקות. לארגון מגיעות פניות גם מצד בני משפחה, שכנים ומכרים שנותנים פרטים על משפחות במצוקה ומבקשים סיוע.

כל מקרה נבדק לגופו על ידי ועדה בפיקוחו של המרא דאתרא הגר”מ מלכא שליט”א, ולאחר פניה ובירור מול רבני הקהילות המכירים אישית את המקרים – נקבעת צורת הטיפול בכל משפחה.

פעילות “מפעל החסד” מול הנזקקים נעשית בחשאיות ובדיסקרטיות, תוך שמירה על כבוד הפונים, שלא יבושו חלילה. הסיוע ניתן בדרך של כבוד, תוך התחשבות ורגישות כלפי כל פונה ופונה. בעת הצורך, פועל “מפעל החסד” במגוון דרכים יצירתיות ומקוריות כדי להעביר את התמיכה ליעדה.