בתי הוראה

לשכת המרא דאתרא מפעילה רשת בתי הוראה בכל רחבי העיר.

בבתי ההוראה יושבים רבנים  שנבחרו אישית ע”י הרב מלכא וחלקם אף עשו שימוש אצלו, ומונו על ידו לשמש כמורי הוראה. בתי ההוראה פעילים לאורך כל ימות השבוע (ראו לוח זמנים מפורט) ונותנים מענה לכלל התושבים בשאלות שונות בנושאי: טהרה, שלום בית, חינוך ילדים, וכד’.

שמם הטוב של בתי ההוראה הפך לשם דבר ברחבי העיר ותושבים מכלל החוגים והעדות פונים, על מנת לקבל מענה הלכתי. השאלות הינן מגוונות וכל פונה מתקבל במאור פנים וזוכה למענה. לא פעם, כאשר מדובר במקרה מורכב המצריך בירור מעמיק יותר, פונים מורי ההוראה על המרא דאתרא ומציגים בפניו את השאלה והפרטים הרלוונטיים. בעת הצורך הם מפנים את השואל עצמו על רב העיר, כדי לקבל הכרעה הלכתית.

בתי ההוראה ממוקמים באזורים שונים ומגוונים בעיר, וזאת על מנת לתת מענה לכלל הציבור בעת הצורך ולאפשר לכל אחד ואחד, להגיע ולהציג את השאלות ולקבל תשובות. כמעט בכל שכונה באלעד ניתן למצוא בית הוראה הפועל תחת הנהגתו של המרא דאתרא – רב העיר, והכל מתוך ראיית צרכי הכלל והדאגה שלכל תושב יהיה מענה זמין בכל שעות היממה.

מעבר לשעות הפעילות השגרתיות, רבני בתי ההוראה זמינים בטלפונים ונותנים מענה. מעבר לשעות אלו או בזמנים מיוחדים, ישנו תמיד רב זמין למתן תשובות והכרעות הלכתיות.