מסע של בנים ואבות אל קברי אבות

מסיבת חומש ייחודית ולא שגרתית נערכה לתלמידי כיתה א’ בת”ת דרך המלך* יום שהתחיל במסע לקברי אבות והמשיך בקבלת חומש מדי ראש ישיבת “פורת יוסף”

יום שכולו תפילה, וקדושה. כך בחרו בתלמוד תורה “דרך המלך” לחגוג עם ילדי החמד של כיתה א’ והוריהם, את מסיבת החומש. המסיבה המרגשת והבלתי שגרתית נפתחה בשעה שמונה בבוקר, עת עלו הילדים ואבותיהם, יחד עם הצוות החינוכי על אוטובוסים ממוגני ירי בדרכם לקברי אבות. ילדי הת”ת קבלו לידיהם ערכה מיוחדת שכללה שתיה וכיבוד, וספר תפילות מיוחד, הכולל תפילת אבות על בנים שליווה אותם לאורך היום.

את מסע מסיבת החומש החלו בעיר האבות חברון, שם ערכו סיור מודרך ביישוב היהודי, בליווי הסברים מרתקים. הם ביקרו בבית הכנסת על שם אברהם אבינו. וזכו לפתוח את ארון הקודש ולחזות בספרי תורה עתיקים ומיוחדים. לאחר מכן הגיעו למערת המכפלה שבחברון, שם שפכו שיחם בפני קברי אבותינו הקדושים. לחלק מהורי התלמידים הייתה זו הפעם הראשונה בה דרכה כף רגלם במערת המכפלה ועבורם היה המעמד מרגש במיוחד.

כל אב ובן תפסו להם פינה שם יכלו לשבת בצוותא ולומר פרקי תהילים, במערת המכפלה אף התקיים מעמד מרגש של “כל הנערים” בו נכנסו הילדים תחת כנפי טלית אחת יחד עם הרבנים וההורים, לאמירת “המלאך הגואל אותי…” וקבלת עול מלכות שמים.

מחברון פנה המסע הרוחני המיוחד לעבר בית לחם, שם שטחו הילדים את תפילתם על קברה של רחל אמנו, ואף התפללו מנחה. משם המשיכו לעבר עיר הקודש ירושלים ושמו פעמיהם לעבר ישיבת “פורת יוסף” גאולה, למעמד מרגש ומיוחד של קבלת החומש מידיו של ראש הישיבה הגר”מ צדקה שליט”א. ראש הישיבה התרגש למראה ילדי החמד, שיישבו מולו כשכתרים מעטרים את ראשם. הוא דיבר בפני ההורים וילדיהם על מעלת התורה. הגר”מ שאל את הילדים בחיוך מה ירצו להיות כשיהיו גדולים וכולם כאחד השיבו לו: “גדולים בתורה”. ראש הישיבה אמר לילדים שהחומש הנו למעשה תחילת לימוד התורה, והסביר על התורה שבעל פה והתורה שבכתב, הכוללת את המשנה הגמרא וההלכות שאותם ילמדו בעתיד בעזרת השם. לאחר מכן פנה נרגשות לאבות ושוחח על הגורמים להסחת הדעת מהתורה הקדושה. הרב ביקש מההורים להוציא את המחשב מהבית, כיוון שהוא אחד מהגורמים העיקריים לביטול תורה ויש בו הרס רוחני רב, כמו כן שוחח על הצורך להשתמש אך ורק בטלפונים כשרים למען חינוך הילדים וקדושת הבית. כל ילד וילד זכה לקבל ברכה אישית וחמה מראש הישיבה בעת שמסר לידיו את החומש.

מהמעמד המרגש בישיבת “פורת יוסף” המשיכו האוטובוסים לעבר אולמי זוועיל בירושלים, שם ישבו כולם, סביב שולחנות ערוכים בסעודת מצווה אמיתית כיד המלך, מלווה בשירה וזמרה. משם פנו לשריד בית מקדשנו הכותל המערבי לתפילת אבות ובנים משותפת. את היום עמוס החוויות הרוחניות סיימו החוגגים בשעת ערב, עת הגיעו חזרה לאלעד. ניכר היה על ההורים והתלמידים שהם מתקשים להיפרד מהיום המיוחד הזה ומהצוות החינוכי שהחיבור עמו הורגש לאורך כל היום כמשפחה אחת חמה וגדולה. אך טבעי היה שיתקבצו כולם לתפילת ערבית משותפת עם הילדים האבות והמחנכים בבניין התלמוד תורה, כאות סיום ליום ההתעלות.

הורי הילדים לא פסקו מלהודות ולשבח את מנהל הת”ת הרב ישי יזדי והצוות החינוכי שמקדישים את כל מרצם למען חינוכם הטהור של הילדים, והכל בדרך המיוחדת והנפלאה של “דרך המלך”. “אנחנו מלאי התפעלות מהיום המיוחד. אין ספק שרישומה של מסיבת החומש הזו נחרטה עמוק בלבם הרך של ילדינו, והעניקה להם נופך רוחני עצום ובלתי נשכח. ללימוד התורה הקדושה בעתיד”, אמר אחד ההורים.