מה אפשר להספיק ב-5 דקות?

576.802 דקות “אבודות” שנוצלו ללימוד, נצברו ע”י המצטיינים במבצע ייחודי שנערך בת”ת “פרי תואר”

מאז ומתמיד חונכנו על חשיבות הזמן ומעלתה של כל דקה פנויה, אותה אפשר לנצל ולנתב לאפיקים ערכיים. תלמידי ת”ת “פרי תואר” יישמו את זה בפועל וחוו מקרוב את ערכו של כל רגע.

המבצע החל בהכרזתו של מנהל הת”ת הרה”ג אפרים אורשלימי שליט”א, על תחילתו של מבצע מקורי וייחודי: “להיות גדול בתורה ב-5 דקות”. במסגרת המבצע קיבלו התלמידים פנקס ובו ביקשו לרשום “דקות אבודות” שנוצלו על ידם ללימוד. מדובר על זמנים שבדרך לת”ת ובחזרה הביתה, בהמתנה להסעה, בימי שישי ובשבתות ובכל זמן פנוי שבדרך כלל חולף בלי תשומת לב מיוחדת.

ההיענות הייתה מדהימה והירתמות התלמידים ניכרה היטב. המבצע הפך לשיחת היום בין כתלי הת”ת ואף מחוצה לו, כאשר מטבע הדברים נמשכו לכך גם אחים ובני משפחה שראו כמה הדבר חשוב ולמדו אף הם איך ניתן לנצל את הזמן.
המבצע הסתיים, כאשר מבין מאות התלמידים העפילו אל השלב הסופי 96 תלמידים, שסך הדקות המצטבר שלהם לבד הגיע ל:576.802 – חמש מאות שבעים ושש אלף שמונה מאות ושתי דקות!!!

במעמד הענקת התעודות למצטיינים, אמר המנהל הרב אורשלימי, כי הוא גאה ומאושר שאלו הם תלמידיו. “תמיד ידענו שבתלמוד תורה פרי תואר גדל דור העתיד של בני התורה, וכעת הוכחתם זאת כשכלל התלמידים היקרים צברו מאות אלפי דקות של לימוד בזמן שבדרך כלל עובר בבטלה – וזכינו והזמן נוצל ללימוד תורה”.

במעמד השתתף המרא דאתרא הגאון רבי מרדכי מלכא שליט”א – נשיא המוסדות, שעמד נפעם לנוכח היענות התלמידים והצורה הייחודית בה ביטאו את אהבתם לתורה. בשיחה שנשא בפניהם, אמר בהתרגשות: “כששאלו את הכתב סופר כיצד זכה להיות גדול בתורה, הוא השיב – עשיתי זאת בחמש דקות. דהיינו, שהוא אסף את כל חמשת הדקות המיותרים שיש לכל אחד ביום מס’ פעמים ואותם ניצל ללימוד התורה. אשרינו שאנחנו זוכים לראות את צעירי הצאן ששואפים כבר מגיל צעיר לגדול בתורה”, אמר הגר”מ מלכא ובירך את כלל התלמידים שיעלו במעלות התורה.