מגבית חודש אדר של “מפעל החסד”

בכינוס רבני קופת הצדקה הוצגו נתונים קשים אודות המצב הכלכלי הקשה של מאות משפחות בעיר * המרא דאתרא הגר”מ מלכא שליט”א בקריאה לציבור להירתם למגבית קופת הצדקה המרכזית “מפעל החסד” * משמיעין על השקלים

תחת הכותרת “באחד באדר משמיעין על השקלים”, נפתחה מגבית חודש אדר שע”י “מפעל חסד” – קופת הצדקה המרכזית של אלעד שבנשיאות המרא דאתרא הגאון רבי מרדכי מלכא שליט”א. בכינוס נכחו הרבנים הגאונים הרב שלום פרץ, הרב דניאל בן חיים, הרב גבריאל סרוסי והרב אברהם בוגנים.

בכינוס שנערך בלשכת המרא דאתרא, הציגו גבאי קופת הצדקה הנתונים הקשים על מצבם הדחוק של מאות משפחות ברחבי העיר. הגבאים פירטו מקרים מזעזעים של משפחות שלא מצליחות להתמודד עם מצבן כלכלי והן שרויות בחוסר כל, כפשוטו. בכינוס צויינה העובדה שהמצב הכלכלי הקשה במשק שרק הולך ומחמיר, נותן אותותיו ומשפיע על משפחות רבות, בהן גם כאלה שהיו נחשבות כ”מעמד ביניים” ונקלעו שלא בטובתם לחוסר כל.

המקרים הקשים מגיעים כל העת לידי גבאי “מפעל החסד”, הן מצד המשפחות עצמן, והן מצד שכנים ומכירים של הנזקקים ובעיקר מרבני קהילות ושכונות שפונים אל קופת הצדקה ומבקשים סיוע עבור הנזקקים.

המרא דאתרא הגר”מ מלכא שליט”א בחן את המידע שהועלה ודן עם הרבנים באפשרויות השונות ובדרכים לסייע לאותן משפחות נזקקות, כפי שעושים ב”מפעל החסד” לאורך השנה כולה.

בתום הדיון התקבלו מספר החלטות חשובות בנוגע לאופן הסיוע למשפחות הנזקקות מכל החוגים והעדות בעיר, כשההחלטה המרכזית הייתה, הכפלת הסכום שתוכנן להיות מחולק מלכתחילה במגבית חודש אדר.

את הכינוס סיכם המרא דאתרא שליט”א שאמר: “לא עת להחשות ועל כלל הציבור להירתם ולהיחלץ חושים למען המשפחות הנזקקות. מצווה גדולה לסייע היום יותר מתמיד בידי גבאי הצדקה של “מפעל החסד”, הידועים במעשיהם המבורכים למען הנצרכים. בעומדנו בערב ראש חודש אדר, ובהתקרב יום הפורים – חובה על כל אחד ואחד לעשות כל שביכולתו כדי לסייע במגבית וכדי שעוד משפחות יזכו לקרן של אור ותקווה. וכל התורמים יתברכו בכל מילי דמיטב ויזכו לשפע ברכה והצלחה בכל מעשי ידיהם”.

גבאי קופת הצדקה “מפעל החסד”, יצאו מהכינוס מחוזקים ומעודדים והביעו תקוותם, כי תושבי העיר שידועים כי שנתבעים ונותנים, יסייעו גם הפעם להצלחת המגבית ויעבירו תרומותיהם לרבנים המקבלים, או במוקד הצדקה המרכזי במס’: 03-509-8888.