מאות אלפי שקלים חולקו למשפחות נזקקות

ב”מפעל החסד” – קופת הצדקה המרכזית של אלעד, מסכמים בסיפוק את מבצע “קמחא דפסחא”: סלי מזון ותווי קניה בשווי כולל של מאות אלפי שקלים, חולקו למשפחות נזקקות באלעד # המרא דאתרא הגר”מ מלכא שליט”א: “בזכות פעילות החסד של הארגון וסיוע התושבים, אלעד תזכה בעז”ה לשפע ברכה והצלחה”

ב”מפעל החסד” – קופת הצדקה המרכזית של אלעד שבנשיאות המרא דאתרא הגאון רבי מרדכי מלכא שליט”א, מסכמים בסיפוק את הצלחתו של פרוייקט קמחא דפסחא.

זו השנה השלוש-עשרה שבמסגרת פעילותו השוטפת לאורך כל ימות השנה, קיים “מפעל החסד” את פרוייקט קמחא דפסחא לרווחת המשפחות הנזקקות בעירנו. ההיערכות למבצע פסח החלה מוקדם יחסית השנה וזאת לאור העלייה המשמעותית במספר הפונים והנזקקים לסיוע.

בישיבת חירום של רבני “מפעל החסד” שנערכה בראשות המרא דאתרא עוד זמן רב לפני פסח, הוצגו הנתונים המדאיגים והגידול במספר הנזקקים, בהם גם משפחות רבות שבעקבות המצב הכלכלי הקשה הכללי בישראל, נקלעו למצוקה.
לאור המצב והנתונים, הורה המרא דאתרא לגבאי קופת “מפעל החסד”, להגדיל את מסגרת התקציב ולהוסיף משפחות רבות ככל שניתן, לרשימת מקבלי הסיוע לפסח.

בנוסף הונחו גבאי הצדקה, לוודא שכבכל שנה, חלוקת הסיוע תתבצע באופן שלא יבייש חלילה את הנזקקים ושיינתן בצורה מכובדת. למרות ריבוי הפניות, הוחלט ע”י גבאי קופת הצדקה, שכל מי שמילא טופס וענה על הקריטריונים שגובשו ע”י רבני הארגון, ייענה בחיוב ויקבל את התווים.

ואכן, מאות תווי קניה בסך כולל של מאות אלפי שקלים, חולקו לאברכים בני תורה ולמשפחות שהגישו את בקשתם לסיוע מ”מפעל החסד” של אלעד.
מרבית הנזקקים קיבלו כאמור עזרה על ידי תווי קניה כלליים, של רב –תו, שיתרונם רב בכך שהם אינם ממתגים את האדם כנצרך בעומדו בקופת התשלום ובכך שהם מקיפים מגוון רחב של צרכים, מרשתות מזון ועד ביגוד ומוצרים נוספים.

לצד חלוקת תווי הקניה, חולקו מאות סלי מצרכים גדושים בכל מוצרי היסוד, ממצות ויין בהכשרים מהודרים ועד לפרטים כמו, עוגיות, ממתקים ומצרכים נוספים, התורמים לשמחת החג במשפחות הנזקקות.
גם חלוקת הסלים נערכה בצורה מסודרת ומכובדת והנעזרים לא נזקקו להתבזות ולעמוד בתורים מביישים. חלק מהנזקקים אף קיבלו את המצרכים עד הבית וכל זאת על מנת לא לביישם ולהלבין את פניהם ולא להוסיף על הקושי הכלכלי בו הם נתונים.

תורמים ורואים ישועות

“מאות משפחות זכו ליהנות השנה מידו הרחבה של מפעל החסד של אלעד”, מסכמים גבאי קופת הצדקה בסיפוק את מבצע פסח ומוסיפים: “הפניות הגיעו אלינו דרך רבני הקהילות, מנהלי בתי הספר שהיו ערים למצוקת משפחות ורכזים של מפעל החסד בעיר. היו אף פניות שהגיעו ישירות ללשכתו של המרא דאתרא הגר”מ מלכא שליט”א, שנרתם באופן אישי לסייע לכל פניה ופניה”.

גבאי הצדקה מציינים עוד, כי חלוקת הסיוע נעשתה עד לרגע האחרון, זאת בעקבות נתונים שהגיעו ברגע האחרון על משפחות במצוקה שטרם קיבלו סיוע.

“כשמסכמים מבצע חשוב שכזה”, אומרים ב”מפעל החסד”, “אי אפשר מבלי להוקיר ולהעריך את רוחב ליבם של כלל תושבי העיר, שפתחו את לבם למען אחיהם ותרמו ביד נדיבה למגבית שנערכה בערב חג הפסח. תודה לכל התורמים והמסייעים, וכמובן למתנדבי הארגון שעמלו ללא לאות בשעות לא שעות של ערב חג, למען תושבי העיר הנזקקים”.

המרא דאתרא הגר”מ מלכא, חיזק את ידיהם של גבאי קופת הצדקה ושיבח אותם על פועלם. “על שלשה דברים העולם עומד, ואחד מהם הוא גמילות חסדים”, אמר הרב והוסיף: “בזכותכם ובזכות פעילות החסד שאתם עושים בעזרתם ותרומתם של התושבים, אלעד תזכה בעז”ה לשפע ברכה והצלחה בכל התחומים. כשיש חסד בעיר, אזי אפשר להצליח ולפעול גם בתחומים האחרים ולראות ישועות גדולות”.