חזו בני חביביי

מאות אברכים השתתפו בכנס חיזוק לקראת מתן תורה, שנערך ביוזמת איגוד האברכים בהשתתפות הגר”י אברג’ל

אמת מה נהדר היה המחזה המרהיב, כאשר מאות אברכים בני תורה השתתפו כנס חיזוק לקראת חג מתן תורה, שנערך ביוזמת איגוד האברכים בראשות המרא דאתרא הגר”מ מלכא, בבית הכנסת “זכור לאברהם”.
תחילה נשא דברים המרא דאתרא שליט”א, הגר”מ מלכא ומסר שיעור בדין הבערת אש ביו”ט ובירר הסוגיה והראשונים והפוסקים להלכה.

לאחר מכן נשא דברים הגאון רבי יורם אברג’ל שליט”א, אשר נודע כאחד ממחזיקי התורה הגדולים בדורנו. בראשותו מספר רב של כוללים ברחבי הארץ, מתוכם מספר כוללים מכובדים בעיר.

הגר”י אברג’ל דיבר בעניין ההכנה הראויה לחג השבועות ולקבלת התורה. כיצד על בני התורה, להתכונן לחג מתן תורה. הרב הדגיש את חשיבות הענווה וצניעות ההליכות – “לצנועים חכמה”. כמו כן, שוחח ארוכות על חשיבות האחדות ועד כמה צריך להאיר פנים לחברים. “הרי בתקופת תלמידיו של רבי עקיבא, הייתה תקופה נפלאה מבחינת התורה אלא שהיה חסר דיבוק חברים ואחדות, ובשל כך פרצה המגפה”, אמר הרב אברג’ל והוסיף “כמה חשוב לרומם את גדולי התורה שלנו, את ראשי הכוללים שלנו, את לומדי התורה. אם לכל מערכת החינוך יהיה מסר אחד, כשתהיה אחדות, כשאיש לא ידבר סרה בחברו, אזי מובטח לנו שהחינוך לתורה יצליח”.

ראש הכוללים הגר”י אברג’ל, שיבח את המרא דאתרא וחיזק את ידיו בפעילותו להגברת קול התורה באלעד והעמדת מוסדות תורה וחינוך לכלל הציבור. בסיום דבריו, בירך את האברכים כשרבים מהם ניגשו לאחר מכן וזכו לקבל את עצתו וברכתו.