הטיש של האדמו”ר בת”ת “פרי תואר”

כ”ק האדמו”ר מטמשוואר שליט”א ערך טיש ט”ו בשבט בת”ת לבני אברכים “פרי תואר” באלעד

זה כבר הפך למסורת בתלמוד תורה “פרי תואר” שבנשיאות המרא דאתרא הגאון רבי מרדכי מלכא שליט”א, בו מתחנכים מאות ילדי חמד, ממשפחות בני האברכים בעיר.

כשראש השנה לאילנות מתקרב, מתרגשים כל הילדים ומחכים לאירוע המרכזי המתקיים מדי שנה – “טיש ט”ו בשבט” עם כ”ק האדמו”ר מטמשוואר שליט”א.

כך גם היה השנה, וביום ט”ו בשבט בשתיים-עשרה בצהריים התכנסו כל ילדי הת”ת בליווי המלמדים למעמד המיוחד.

תחילה נשא דברים מנהל הת”ת הרה”ג אפרים אורשלימי, שדיבר על ענייני היום ובגודל מעלת היום בו מתפללים על השתילים הרכים, שיהפכו ויגדלו לאילנות פאר. “כשרוצים שאילן יגדל ישר ובצורה הנכונה, צריך לטפל בו ולטפח אותו כשהוא קטן”, אמר הרב אורשלימי, “זו המשמעות של ‘כי האדם עץ השדה’ וזה מה שאנחנו עושים כאן בתלמוד תורה – משקים ומטפחים אתכם, השתילים, כדי שתהפכו ותגדלו לאילנות פאר תורניים ושתפרחו ותעלו מעלה במעלות התורה והיראה, כדרך אבותינו”.

הטיש נערך במתכונת זהה לחלוטין לזה הנערך בחצרות האדמו”רים עם החסידים. כשהאדמו”ר מטמשוואר יושב בראש השולחן שעליו ערוכים מגוון פירות מסוגים שונים. האדמו”ר חילק לכל ילד וילד פירות ובירך כל אחד באופן אישי. כשלאחר מכן גם רקד עם התלמידים והמלמדים ונשא בפניהם דברי תורה וברכה.

כמו תמיד במעמדים הללו, הילדים היו נרגשים במיוחד. את הרגשתם הם תיארו בפני המלמדים והמנהל, והרושם הורגש עוד ימים ארוכים לאחר המעמד, כשהתלמידים לא פסקו מלדבר עליו ולהעביר את רשמיהם גם לבני משפחותיהם.

מנהל הת”ת הרב אורשלימי אמר, כי האירוע הינו חלק ממדיניות הת”ת לאורך כל השנה, להחדיר בילדים את התחושות וההרגשות הנעלים שבקיום המצוות, בכל המגזרים והעדות. “אפשר לדבר על המצוות התלויות בארץ וברכות הנהנין, ואנחנו בוחרים גם להמחיש את זה ע”י הטיש בראשות כ”ק האדמו”ר”, אמר המנהל הרב אורשלימי וסיכם כי “עבור התלמידים מדובר בזריקת מרץ רוחנית שהשפעתה ניכרת היטב”.